Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 7 juni 2010

Av gunilla - 7 juni 2010 08:56

  

Dagen började med att det ringde på dörren, det var ju tur jag var uppe i alla fall När jag öppnade så stod vår Burmagranne där och räckte fram ett fat med tre vårrullar  nygjorda , de var alldeles varma må ni tro.

Igår kom hon med en  ja jag tror det är röding   alltså en laart som hon berättade att de fiskat upp i fredags. Vi ska eller måste göra i ordning den idag för annars kanske den blir förstörd och det vill jag ju inte. Det är den för fgod för.

De hade visserligen haft den i frysen.

Vi äter mycket fisk så den ska nog kännas extra god i alla fall.

En annan Burmafamilj frågade om jag ville följa med dem och fiska igår eftermiddag, men det får nog bli en anna gång de jag.


Tillbaka till dessa vårrullar nu, de är ju friterade så jag vill inte äta en hel sådan på en gång,utan för mig räcker det mer att dela den en i fyra delar för jag tycker det är lite för fett och sedan kryddstarkt.

Men de är för goda i alla fall.   

Skapa flashcards