Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 17 juni 2009

Av gunilla - 17 juni 2009 16:59

Idag har jag inte gjort så väldigt mycket ,bara varit ute och njutit av  värmen. Det har och är ett strålande väder och vi kan väl hoppas det fortsätter någon dag till i alla fall.

Jag tänker försöka helghandla i morgon , har inte riktigt bestämt vad vi ska äta. Jo skinkan måste man ju absolut ha likaså matjesillen plus gräddfilen är inköpta. Men sedan har jag en lista som jag följer så jag inte glömmer något. När det gäller den där musten så har jag inte sett den på affären än. Kan den vara borttagen ur sortimentet tro?  Must som must ,ja det dricks ju till jul och påsk och midsommar fast med olika namn.Det är ju egentligen samma smak . Grillning kan vara kul och gott ibland men jag tror vi hoppar det nu till helgen i alla fall.  Det står en stor grill här utepå gården förresten. Fast då får man hålla med ved,kol eller vad man har själv. Lite dåligt från hyresbostäder kan man tyckanär man hyr av dem så borde de j u göra något mer i gengäld än de vanliga gårdssysslorna. Nu tänker de visst flytta den grillen till en lekpark på andra sidan gatan som bara ligger på planeringstadiet än så länge. Synd att de tänker ta bort grillen bara, ska tydligen bara sås gräs där sedan.

Vi ska i alla fall ta en promenad och pumpa min cykel samt och kika om de har petunior kvar på OK, det brukar vara

billigare nu. Gungställningen ska också bort, och vad som blir där ja gräsmatta, fast jag själv tycker de kan anordna en boulebana hi. Det skulle väl vara bra för de äldre hyresgästerna ,så de kommer ut och träffas lite än att bara sitta inne.

Lite mer växter,blommor skulle väl sitta bra också. Det lyser ju upp tillvaron på ett vackert sätt.



Hade tänkt plantera tilll midsommar i balkonglådan. Blå och vita petunior. Sedan skulle det vara några tagetes i en kruka också.

De afrikanska liljorna har faktiskt börjat att komma upp men de skulle visst blomma i slutet av juli tyckte jag det stod på förpackningen så vi får  väl se.

Potatis har vi satt för första gången i en hink på balkongen och även de börjar ta sig. Kul med något nytt.

I kväll måste jag försöka hinna med lite städning i köket också.


Lummigt och grönt att strosa i ,så ska det vara!

Ovido - Quiz & Flashcards