Liv och Leverne!!!!!

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Är sommarvädret slut redan?

Av gunilla - 16 augusti 2009 16:07

Det har regnat hela natten och det håller på fortfarande på fast bara duggregn.

När Oscar och jag var ute idag före lunch så blåste det som bara den. Riktiga höststormar alltså, fast nog är man lite bortskämd av att det varit så varma sköna dagar .

Men det behövs lite svalka också.

Det får bli en söndag med lite av varje inomhus. Nog  finns det att göra men den där lusten har nog inte kommit tillbaka från semestern än ,Ha,HA!

Jag började rensa och skölja vinbären igår och idag blev det färdig saft, fast inte så mycket, det var bara ca 2 liter bär men det räcker nog de här veckorna.

Det blev en blandning av röda vinbär, blåbär och hallon förresten.

Det smakade gott, jag gillar stark saft annars är det så blaskigt tycker jag.

Nu är det disken som väntar på att bli undan plockad, fast den där INGA vill inte komma än.

Jo då nog ska det se bra ut även i köket. Jag ska mnog möblera om där också.

Det kommer nog att bli större utrymme efter den möbleringen.



 
 
Elisabeth

Elisabeth

16 augusti 2009 17:27

Nja, här har det visserligen blåst en del men jag har ju skrivit om vädret lite och det blir somamrväder igen på vissa platser. Jag förstår att du verkligen vill att saften ska SMAKA. Tack för fin kommentar. Det värmer att höra/läsa att du gillar mina collage och att det blir speciellt med fjärilar./Jag VET att du har varit bortrest i en vecka och "ligger efter" men när det gäller min resa till Stockholn skrev jag första gången om den i onsdags och hade förstått det du skrev inne hos mig om det inte varit så att du faktiskt kommenterade precis det inlägget... Har du glömt det?

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elisannw

16 augusti 2009 23:08

Tack för din kommentar. Bra att du frågade om programmet. Missade att skriva detta. Men enl. tablån börjar inslaget om nationalparker kl. 8.45 Har kompletterat i mitt inlägg nu.

 
Mia

Mia

17 augusti 2009 12:11

Här känns det som om hösten kom redan första helgen i augusti... Vi har väl inte haft så där vansinnigt bra väder sedan slutet på juni och början på juli. Men visst känns det höst ute nu! Blåst och mörkt på kvällarna. Lite mysigt men jag tycker det har varit lite för lite sommar...

Jag fick ett bord och en full karl på min fot när jag var på festival för snart tre veckor sedan. Det gör fortfarande ont och jag funderar på att gå till läkaren, men jag tror inte de gör så mycket om man har brutit ett ben i foten. Den är dock mindre svullen och mindre smärtsam nu...Skönt.

Vänersborg, där huserar jag! *L*

http://winyan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gunilla - 22 augusti 2010 17:49

Jag har blivit utmanad av Josefin  att svara på dessa frågor.1) Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?       Går ut med Oscar.2) Vem skulle du ringa om du behövde hjälp med att gömma ett lik? Polisen så klart   3) Har du någonsin s...

Av gunilla - 3 augusti 2010 18:03

En hel månad har reda gått och jag har inte skrivit här på länge. Ja det är faktiskt så att vädrets makter har fått bestämma lite i sommar, det har ju varit så vackert ute att datorn har fått vänta lite . Måste ju ta till vara på alla soliga dagar fö...

Av gunilla - 4 juli 2010 21:05

Idag har det varit 25 grader ute och rätt mulet,solen har försökt komma  fram också ibland. Har väl inte gjort så mycket idag mer än det som brukar göras här hemma. Jo vi fick en stor lax av vår Burmagranne igår så den tillagade jag som sön...

Av gunilla - 2 juli 2010 19:07

  Ja vi har då haft mycket underbara sommardagar nu och hoppas att det fortsätter ett tag till. Varmt och kvavt inne som ute kan ju vara besvärligt att vistas i länge tycker jag, men jag försöker att vadra tidigt på morgnarna ett tag för då tycke...

Av gunilla - 29 juni 2010 17:48

Jag börjar den nya månaden med  detta fina inlägg, kommer snart igen och berättar om vårt midsommarfirande   och allt annat  som jag vill dela med mig till er alla som kan tänkas vara härinne ibland.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards