Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av gunilla - 1 augusti 2009 12:07

Ja då är vi inne i början på hösten då, det går alldeles för fort tycker jag. Det var då inte länge sedan det var skolavslutningar mm, och nu står det inte på förrän skolan börjar igen. Men jag brukar ju säga det att när Åsele marknad är över då är sommaren också över.Nej , så fort får det inte gå, än finns det tid för lite fler utflykter hit och dit. Sol och värme skulle det ju bli denna månad läste jag någonstans så det är bara att hoppas.

Vi brukar ju också göra en höstresa ner till Sala omkring Alla helgonsdagen/Halloween säger en del.  Ja kalla det vad ni vill .Det är kul med nya traditioner också, fast jag tycker att de kan gott finas kvar i USA, varför ska allt från Amerika hitåt? Men det är väl en trend förstås?

Det är alltid så roliga aktiviter planerade i denna kommun just den tiden och för mig känns det kul att få återse min barndomsstad, fast mycket känner man inte igen alls. Det byggs både vägar, bostäder mm. Mats Olins "Min barndomstad" etc kom jag att tänka på nu, den var rätt fin minns jag.


Idag så kanske det ser ut att klarna upp förresten, det har regnat nu på morgonen . Vi har väl inte så mycket planerat idag så det blir till att göra lite här  hemma tror jag.

Det kan bli någon tur med bilen någonstans,havet, skogen eller något annat spännande. Kanske vi bakar en kaka och packar en fika korg också.

Blev sugen på scones, det brukar vara gott att ta med, fast de är godast varma. Sedan kanske det blir en blåbärskaka vi får se. Hej på en stund!


Ovido - Quiz & Flashcards