Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 16 september 2009

Av gunilla - 16 september 2009 12:51

Ja det finns som sagt mycket att göra här hemma och det blir ju som man gör det. Jag hittade en ledig tvätt tid idag och var alldeles nyss dit med lite tvätt. Det ska sedan bli lite shopping i Arnäsvall i eftermiddag också fast det måste bli efter klockan tre då skolan slutar. Fara ner till själva stan och lägga i p-avgift idag det vill jag inte göra det får bli när vi far tidigare kanske om helgen eller så.

Vi ville ju fara upp till Dorotea och hälsa på snart också, men det hinns ju för snön får inte komma än.

Det är föräldrarmöte ikväll och det tänkte jag försöka hinna med. Det ska ju pratas lite om betyg, skolresa och något med discon.

Jag kan ju inte dela på mig men har lämnat lite information till resp klasslärare att ta upp om jag inte syns till på den ena träffen.

Först var det allmän information i matsalen och den är verkligen väl värd att lyssna på. Det skulle handla om droger  och vad det kan tänkas finnas i omlopp i vår närmiljö och nere på stan. Det på grund av en incident som inträffade här för en tre veckor eller så. Det handlade om barn från 11-15 år gamla som var inblandade på en grillplats i ett skogsområde.Det var verkligen hemskt.

Här håller det på att bli en ny lekpark också, för folket som bor här vill ha lugn och ro, så denna lekplats flyttades från gården till andra sidan gatan alldeles vid skogskanten, där är det full grävning och planerande för en fotbollsplan mm.  Det blir nog bra när det är i ordning och "tanterna" här får koppla av alla ljud.Det ska ju alltid gnällas lite också!

Här på gården blir det nog bara gräsmatta,bänkar, rabatter etc.Det skulle vara fint med en fontän eller fågeldamm här, fast då blir det kanske en ny lekplats för gårdens barn - vatten!

De tänker flytta grillen också och det tycker jag är lite synd.

Att de gamla gungorna inte fick sitta kvar här var kanske lite dumt för de äldre människorna  får ju besök av baroch barnbarn som oftast är ute och gungar själva, inte tror jag att de går till andra sidan när de inte bor här fast det återstår ju att se.

I morgon är det jobb igen och på fredag, och jag ska fara ner till Själevad igen. Det känns bara roligt och sedan med tiden kanske jag fått en fastare tjänst eller ett långtidsvik någonstans.Glad


Ovido - Quiz & Flashcards