Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av gunilla - 7 oktober 2009 12:32

Jag tyckte det passade bra om man ser föregående rubrik. Jag tycker det är ett mycket varierande väder just nu, det är svårt att riktigt veta klädvalet. Antingen klär man sig alldeles för varmt eftersom det ju oftast har varit kalla nätter och morgnar eller så är det mycket mildare nattetid och då kanske man tar lite mer somrigt eller vad jag ska kalla det. I natt har det regnat som bara den, och på morgonen, nu skiner solen igen och det är plusgrader. Några människor sätter på vinterdäcken  såg jag, risken är ju den att mansliter på dubben, fast första ishalkan på morgonen är ju rätt farlig också. Det är ju i alla fall en saäkerhet med dessa däck!

Jag har alldeles nyss varit ute med vår hund och det blev en långpromenad, är  ju ledig idag.

Jag ska ta och göra lite jobb här hemma snart, jag tycker jag ligger efter nu när jag jobbat en hel del. Mina fönster är fortfarande inte tagna heller, men just nu går det inte för solen ligger på dem och det brukar bli rätt flamsigt på rutorna då.

Jag såg visserligen att det finns folk som tvättar dem i solkenet, men folk gör ju som de känner bäst nu för tiden.

Jag har ju gjort undan lite höstsysslor ute förstås, men denna ampel som jag ska stoppa min ljung i har jag tyvärr inte hittat än. Jag vill ha en som liknar en stäva att ha på väggen. Det kanske finns på någon sekondhand affär i stan. Jag går sällan in där och kikar, varför vet jag inte riktigt. Har varit dit en gång och det var kul att strosa omkring där i alla fall. Mycket msaker man kände igen då man var barn förresten.

Ska försöka få till några solenergilampor här utanför för det är rätt mörkt där på kvällarna nu.

Jag tycker att det är många som har lika belysning utanför och dessa lampor är inte i min smak tycker de ser ut som de skulle passa bättre på en kyrkogård än någon annanstans. Nu blev jag oförskämd va, men jag tycker faktiskt så.Flört

Ja det är ju tur att smaken kan variera ,  jag har sett små solenergidjur, sköldpaddor och grodor bland annat och något sådant skulle jag kunna tänka mig att placera här hos oss  utanför vår gräsplätt. Har sett en vacker lykta också ,och det ska nog bli den åtminstone.

Tanken är bara får man ha grejerna i fred eller..........?

Det hoppas jag ju i alla fall.

Ni som läser detta vad har ni utanför er dörr och balkonger, gräsplättar? Jag vill gärna ha lite tips och ideer! Glad   









Ovido - Quiz & Flashcards