Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av gunilla - 15 oktober 2009 20:39

 Ja det kan man säga för först på förmiddagen ringde min snälle svenske granne och vill byta däck på min bil, och naturligtvis så blev det så. Han är dså trevlig på alla sätt och vis. Det ska bli något gott i matväg lite senare för jag vill ju ge tillbaks något också som tack.

Bergningsbilen har varit här och skyfflat undan tre gamla bilar som en annan granne äger, den ena bile stog upp ett utrymme i en carport så gissa vem som var snabb på att ringa och kolla upp om det gick att hyra. Jag förstås, men det var visst inte klart än med detta, så de ville att jag skulle återkomma oi morgon. Det är visst först till kvarn som får den hörde jag och det är nig bra många som ringt antar jag. Det är käö på sådana parkeringar. Carportar är bra,speciellt vintertid.

Jag har för mig att jag pratade med förre chefen då vi flyttade in så det  borde ju räcka tycker man.

De tänker annars bygga fler i vår, men det är val pengarna som saknas.

 

Var sedan och hämtade ungdomarna vid skolan, jag gör gärna det då jag är ledig. Blev lite lat sedan på tt laga middag så vi for ner på RIO och åt billiga pizzor. En inbakad till den äldsta damen och den yngsta och jag delade på en vegeterisk pizza, och den var god den må jag säga.

 

När vi kom hem började jag städa i det ena innerförrådet och slänga sådant som inte skulle vara kvar längre.

En granntjej från Burma var inne här också så de åt glass mm.

Sedan skulle den yngsta damen på linedance i en time så då var jag tvungen att skjutsa på nytt, för gillar inte att hon ska gå eller cykla ensam dit i detta mörker och sedan hem.

Den äldre damen och jag läste på hennes tyskläxa och den gick ju bra som alltid.

 

När vi alla var samlade igen så fikade vi lite  och nu sitter jag här en stund, vilken dag alltså men trött känner jag mig inte ändå.

Hej på er, nu hör s vi väl i morgon igen.Flört

Av gunilla - 15 oktober 2009 09:19

 

Härom dagen var det mycket prat om vaccinationen och svininfluensan på radio, det hade nyss kommit till Sverige då, nu ska alla som vill få ta den där sprutan om man vill här i vårt land. Jag tror inte jag ska ta den alls för läste någonstans att var man född före 1958 eller vad det var så hade man det som behövdes i sig ändå.

Varje år kommer det ju olika influensor med olika namn, HongKong, Fågelinfluensa, Asiaten hette det väl på -50 talet eller?

Ja det är ju rätt att de vaccinerar dem som är i riskgruppen som barn och gamla och de med speciella sjukdomar.

Det är ju bra att eleverna får den på skolan för framtida spridning, nu måste man som förälder ge sitt samtycke till den och det kan vara positvt bara det.

Jag har haft tusen frågor om den i huvudet och har pratat och fått lite förklarat om varför det är bra att ta den. Kostar gör den ju inte heller. Men jag funderar ända lite över den.

Idag har de utsändning igen om vilka köer det är på alla platser här runt omkring, där det var ett köande från kl. 07.00 till exempel.

Det verkar konstigt varför de ska vaccinera folk på en travbana, och i ett all aktivitetshus inne i stan. Ska det inte vara mer normanlt på en vårdcentral där allt är mer sterilt, hygienen mm. Andra sprutor tar man ju på vårdcentralerna  eller hur? 

Vem tänker på allergikerna exempelvis om man ska vaccineras på travbanan, många kan inte ens vara där för de känner hästlukt?

 

Varför sådan massproduktion nu? De som varit sjuka i klasserna redan nu har de haft denna influensa i någon form kanske, det har ju varit många borta samtidigt i mina ungdomars klasser.

 

 

Ett vaccin som också ska vaccineras är Livmoderhalscancer och det ska bekostas sjölv. Det tror jag är ett mycket viktigt vaccin. Den ska ju ges i  tre omgångar förresten.

 

 

Hur är det med detta där du bor , skriv och berätta .

 

 

 

 

 

Av gunilla - 15 oktober 2009 08:56

Nu ska ni få ett recept på en dag man absolut inte vill vakna till, är ni beredda?

1. Sover på tok för länge

2. Är tvungen att hoppa över frukosten

3.  Se kan du lita på  att du missar bussen eller att bilen inte startar

4. Att alla du möter är dumma  och fula

5. Nog har du haft smartare dagar i ditt liv



Nej så här vill man inte uppleva en dag , men då ska ni läsa detta för så här kanske ni får en strålande dag?

Att äta en rejäl och näringsrik frukost är vad man behöver för att vakna till liv, reagera , fokusera, prestera och vara full av energi som kan sprida glädje till andra, och du kommer att möta bara glada och positiva människor överallt.

Sprid leendet vidare för det behöver vi alla bli bemött av! GladGladGlad


HA EN MYCKET BRA DAG!



Ovido - Quiz & Flashcards