Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av gunilla - 21 oktober 2009 08:42

Ja det kan man kalla den del av stolpe jag hyr här utanför. Jag blir inte klok på denna,i måndags stoppade jag i kontakten som man ska och trodde de skulle bli varmt i bilen eftersom jag har en kupe´värmare också. Men ack vad jag bedrog mig det fungerade ju inte alls, en frostig bil  möttes vi av på morgonen. Men det går ki att sktapa och med lite tomgångsstartande så skulle den bli varm igen. När jag skulle låsa upp dörren så hade låset frysigt också. Vi hade tur  för min bilgranne Burmakillen där uppe kom och jag frågade om han kunde ta mona flickor i bilen tillsammans med hans barn och skjutsa till skolan, och det gjorde han.

I går kväll så kollade jag om proppen i motorvärmarstolpen hade gått, tyckte den var hel , men bytte för säkerhets-skull ut den ändå. Kollade sedan med den andra grannens urtag om min kupe´värmare mm fungerade och det gjorde den ju.

I morse var det samma historia igen som igår, frostiga rutor, och dörren gick ej att öppna. Bagageluckan gick faktiskt att öppna och en av flickorna fick krypa in där och öppna innifrån. Nu var det bar en bakdörr som hon kunde öppna,och jag sa att jag får nog försöka krypa in den vägen då, Flört men som tur var så  kom en svensk tjej ut från sin lägenhet och hon jobbar uppe vid skolan och jag frågade henne om hon kunde ta mina tjejer i bilen. Tro inte att hon svarade javisst det går bra, utan har så mycket i grejer i baksätet och bara sommardäck. Hennes son satt fram. Sedan sa hon att hon var väldigt sen...

Men då kom den där Burmakillen med bilen full av sina barn och fru och tog även  med sig min flickor. Fast först fick jag låna hans låsspray.

Nog brukar jag låta folk åka med i min bil om de ska upp till skolan, fast det är lite mycket på ett säte. Då lägger jag upp detta i bakfönstret i alla fall.

Inte tror jag att tjejen hade så mycket grejer så ingen fick plats där bak. Hon ville inte bara.

Jag tror nog att vi svenskar är lite av den typen, svårt att bjuda till då det gäller någonting speciellt, men de som kommer från utlandet och hit har med sig lite annat från sin kultur, MEN visst finns det undantag, det finns jättebra personer här i Sverige också men de kan vara svåra att hitta.

Är man bara sig själv och skiter i andra så går man nog åt rätt håll o alla fall.  Det är vad jag tror.


MÅ SÅ GOTT NU OCH HA EN BRA DAG!

Ovido - Quiz & Flashcards