Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av gunilla - 3 oktober 2009 10:09

Kom hem efter midnatt igår, för skulle ju hämta Josefin på IOGT- lokalen, sexorna hade ju discot för de övriga och yngre skolklasserna. Det var ju så att de måste ju städa lokalen efter dem ,och det tog ju lite tid men de var rätt duktiga. Det var en hel del föräldrar som ställt upp på olika tidspass under kvällen, mest pappor under de sista timmarna.

Jag tror att klockan blev närmare 01.30 när vi kom hem. Nu återstår det att se hur mycket de fick ihop till skolresan som ju inte är bestämd än, men nog blev det bra mycket tror jag.


I morse klev jag och Josefin upp omkring klockan 08.00 för att gratulera vår femtonåring. Hon måste ju själv få välja en grej opå Elgiganten och när det gäller kläder  måste hon få göra det själv också,för då blir det ju bäst. fast det blev ju lite presenter ändå på morgonen. Ja vi tände även hennes självinköpta ljus och det blev en mysig stämning i morgonljuset må ni tro.

Vi har ju gjort så att den som fyller år får välja middagsmaten den aktuella dagen. Jenny valde alltså kräftor, och sedan ska jag även göra den där kålrotslådan och tillsammans med detta ska vi nog ha köttbullar också.

Tårtan ska nog Josefin få göra men det blir nog något med choklad,grädde förstås och lite gott,gott ovanpå. Jenny bakade amerikanska brownies igor förresten.


Det blir nog en utfärd till en karl som hjälper mig att skifta däcken varje år också, för jag vill inte köra på de andra nu på morgnarna om jag ska jobba tidigt och det varit frost på vägarna på natten. Måste alltstå plocka fram dem från vårt överfyllda förråd där ute nu snart. Hoppas jag hittar dem, Skrattande


Vi har ett härligt höstväder idag med sol och lagom kallt bortsett i natt, tur jag inte behöver skrapa någon ruta just nu, det får tina av sig själv.


Vi ska nog bara njuta av den här dagen tror jag. Fast det är ju den där manifestationen nere på stan förstås, men man kan inte vara på alla ställen heller och det blir ju något speciellt när någon fyller år i familjen, då vill man inte fara ut så mycket utan vara hemma och mysa och ha det bra.

Tvättstugan får vänta till i morgon någgon gång.



Ovido - Quiz & Flashcards