Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av gunilla - 5 oktober 2009 14:09

Idag var det kyligt på morgonen men det blev varmare framåt dagen och solen lyser in igenom fönstret. Ett härligt höstväder alltå. Har varit ledig idag så jag har bakat några matbröd. Vi bakar ju det mesta av dessa bröd själva och det blir faktiskt mycket godare och även billigare än att köpa hela tiden.

Har också varit ute på långpromenad med hunden, har väl inte så mycket att skriva om just nu men det dyker säkert upp något senare under dagen.

Jag tvättade ju igår och det är så trist när man kommer dit ibland för nu till exempel så var en stor tvättmaskin trasig i handtaget sen flera veckor tillbaka och jag fann även att båda torktumlarna var trasiga de med. Jag fick alltså hänga in smått i torkskåpet, det gick ju bra men vilken tid det tog.

Jag hade  tvättsällskap på andra sidan, av en afrikansk lady och hon fick göra detsamma, gud vad mycket hon fick hänga extra, de har ju en stor familj alltså. Fast hon fick ta torkrummet också för det behövde inte jag denna gång.

Tur jag hade lite tvätt igår.

Idag ringde jag felanmälan och klagade, få se när det åtgärdas.

Det är nog mycket slitage på maskinerna också för ibland är det lönlöst att få en tid/vecka.

En maskin och en tumlare är så gott som nya också.

Har ävenringt och klagat på att våra elelement inte ger någon värme utan de blir kokheta istället och så ska de ju inte vara.

Ringde för flera dagar om detta och vaktmästaren har inte varit här än. Ska man verkligen behöva frysa och betala sin månadshyra då det är sådana här problem. Jag tycker inte det, men vad händer annars tror ni?


Ovido - Quiz & Flashcards