Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 15 januari 2010

Av gunilla - 15 januari 2010 09:15

    Enkel tulipan på tulpanernas dag får vi väl sjunga idag. Jag hörde att de hade ett reportage om dessa blommor idag. Ganska intressant att lyssna på för jag visste då inte att det säljs omkring en miljon tulpaner i vårt avlånga länd och det dagligen.

Själv tycker jag de är så dyra i nuläget, om man ska ha tio stycken 49 kr tar de här i alla fall.

De var och pratade med en som driver upp dessa växter i Sundsvall. De ska tydligen ha en temperatur på mellan 18-18 grader för att växa och frodas. Han hade två växthus där nere och mycket kontakter i Holland och det kan man ju förstå-det är ju verkligen tulpanlandet.

Jag har aldrig varit till Holland men visst skulle det vara trevligt att fara dit någongång.

Tycker att det finns så många fina färger på tulpaner nu och det verkar komma ännu mer  på affärerna.

Vi har ju katter här  och de gillar dessa blommor med negativ klang för oss. Jag får lov att ställa bort dem när vi inte är hemma eller över natten om vi ska ha fräsch a fina blommor ett tag.

Det är lite synd, men det brukar hjälpa ibland med att strö vitpeppar ell droppa citronsaft över tulpanerna.

De har ju sitt kattgräs att tugga på men finns det annat så är det bättre   


Annars  så har vi lite mildare idag, det kändes rätt behagligt i morse   och det skulle hålla sig hela dagen sa de som vet hi.

Fast än är det nog täckbyxväder vid promenader och varma vantar mm.


Ovido - Quiz & Flashcards