Liv och Leverne!!!!!

Alla inlägg den 8 januari 2010

Av gunilla - 8 januari 2010 19:05

Idag har det varit ett mycket behagligt väder här, inte för kallt utan precis lagom. Det skulle ju fortsätta några dagar till så det blir nog vår första tripp ner till stan i morgon. Dels så behöver jag tina upp bilen som ju är lite nerisad på ena sidan, det går dåligt att öppna dörren där bak. Jag brukar parkera i ett parkeringshus så det brukar bli så bra så,  . Man får ju inte vara dum heller, hi,hi!

Det blir sedan jakten på täckbyxor för nu ska de börja åka skidor på gymnastiken.

Ja skidor ja gissa var de hamnade i våras? Jo jag hade hjälp med att röja upp i uteförrådet och hjälpen tyckte hon skulle stå därinne och ta emot grejer från mig. Jo då alla vintersakerna har hamnat i ett hörn längst in så jag måste ut och röja när det blir varmare igen och fara på tippen med lite som bara står där ochj aldrig ens tittas på.

Usch vad man spar på sig egentligen. Jag tyckte jag slängde bra mycket då vi flyttatde hit men det kan inte synas nu.

Jo skidorna och övriga vintergrejer ska i alla fall fram nu.  Så göralös blir vi inte i det fallet.


Jag röjer nog själv till våren eller med någon annan person eler så får damen stå där jag stod hi.

Annars har vi inte gjort så mycket här idag mer än varit på affären och inhandlat lite livsmedel för helgen för att inte glömma godiset.

Det är tvättdag i morgon men den klarar ju sig bra om vi far till stan. Har en bra tvättid också och ingen kan ta den heller heter det ju. Fast ibland för folk som de vill om de är stressade i tvättstugan och det är dålig stil.

På stan skulle de visst dansa ut julen på torget också, bjuda på glögg och någon MODO-spelare eller om det var flera skulle ha någon överraskning etc.

Vi ska nu inte stanna på dansen och det övriga utan gå och leta dessa täckisar.

Man kan ju gå förbi och kika i alla fall.

Jag minns ju hur kul det var när det var danpå torget och godispåsar där jag bodde som liten, ja det avslutades med långdans också.

Ovido - Quiz & Flashcards